Nyt fra repræsentantskabet
Velliv Foreningen holder repræsentantskabsmøde to gange årligt.
Velliv Foreningen holder repræsentantskabsmøde to gange årligt.
Repræsentantskabet for Velliv Foreningen holder to faste repræsentantskabsmøder om året. Et om foråret og et om efteråret. Derudover kan afholdes seminarer og ekstraordinære repræsentantskabsmøder.
Mødet bød på en donationsanalyse af det sidste års uddelinger. Repræsentantskabet blev orienteret om en ændring i ansøgningsmaksimum på 60.000 på Lokal trivsel pga. inflation, og fik en præsentation af 3 støttede projekter.
Repræsentantskabet godkendte årsregnskab for 2021 og besluttede, at der skulle udbetales 450 mio. kr. i bonus til medlemmerne.
Mødet bød på analyse af det sidste års uddelinger og en samlet evaluering af de første 19 færdiggjorte projekter. Valg til nomineringsudvalg og behandling af justeringer i flere af foreningens styrringsdokumenter.
Repræsentantskabet godkendte årsregnskab for 2020 og besluttede, at der skulle udbetales 280 mio. kr. i bonus til medlemmerne.
Repræsentantskabet vedtog at nedsætte et uddelingsudvalg, der fremover skal behandle alle de mindre lokale donationer inden for indsatsområde 1.
Repræsentantskabet godkendte årsregnskab for 2019 og besluttede, at der skulle udbetales 240 mio. kr. i bonus til medlemmerne.
Repræsentantskabet så på Velliv Foreningens almennyttige indsats for at fremme mental sundhed, blev præsenteret for udviklingen af en ny kommunikationsstrategi og hørte mere om Velliv.
Repræsentantskabet godkendte årsregnskab for 2018 og besluttede, at der skulle udbetales 204 mio. kr. i bonus til medlemmerne.
Repræsentanterne skal på efterårsmødet se på en politik for aktivt ejerskab, nomineringsudvalg og en vedtægtsændring med præcisering af konsolideringskrav.
Bestyrelsen blev konstitueret med genvalg af Peter Gæmelke som formand for foreningen og Kent Petersen som næstformand. Peter Gæmelke og Kent Petersen blev også genvalgt som foreningens repræsentanter i Nordea Liv & Pensions bestyrelse. Det blev for første gang besluttet at uddele bonus til medlemmerne.
Repræsentanterne i foreningen Norliv behandler årsregnskabet for 2017 og beslutter anvendelsen af overskuddet som bonus og almennyttige aktiviteter. Desuden er der valg af medlemmer til bestyrelsen og behandling af en række ledelsesmæssige forhold som følge af Finanstilsynets godkendelse af foreningens køb af 70 % af Nordea Liv & Pension.
De 50 repræsentanter beslutter en model for bonus til medlemmerne og drøfter strategien for de almennyttige indsatser for at fremme danskernes mentale sundhed.
Bestyrelsen blev konstitueret med genvalg af Peter Gæmelke som formand for foreningen og Kent Petersen som næstformand. Peter Gæmelke og Kent Petersen blev også genvalgt som foreningens repræsentanter i Nordea Liv & Pensions bestyrelse.
Repræsentantskabet er foreningen Norlivs øverste myndighed og træffer beslutning om bl.a. strategi, vedtægtsændringer og større investeringer.
Repræsentantskabet for foreningen er på mødet d. 16. november 2016 blevet enige om en strategi. Læs strategien her. Samtidig blev det besluttet at foretage en investering i Nordea Liv og Pension. Læs pressemeddelelsen her.
Foreningens strategi går ud på, at foreningen vil gøre en forskel for medlemmerne via individuelle medlemsfordele i form f.eks. medlemsbonus, kollektiv interessevaretagelse i forhold til Nordea Liv & Pension samt arbejde for bedre mental sundhed i Danmark.
For at realisere dette forventer foreningen fra og med 2018 i gennemsnit at kunne uddele ca. 80 pct. af overskuddet til medlemmerne som bonus. Samtidig er det målet, at ca. 20 pct. af overskuddet anvendes til aktiviteter rettet mod at forebygge trusler mod mental sundhed for erhvervsaktive og ældre. Allerede i løbet af 2017 forventer foreningen at igangsætte de første uddelingsaktiviteter.
Foreningens strategi er udarbejdet på baggrund af drøftelser i repræsentantskabet i løbet af 2016.
Sammen med strategien har foreningen besluttet en "Delstrategi for fremme af mental sundhed”.