Valg

Der er valg til Velliv Foreningens repræsentantskab i Region Hovedstaden og Region Sjælland.

Afstemningsperioden begynder den 27. februar og løber frem til den 11. marts 2024. Alle, der er berettiget til at stemme ved valget, vil automatisk modtage en invitation i e-Boks den 27. februar 2024, hvor afstemningsperioden starter. Vær opmærksom på, at du i e-Boks skal acceptere post fra Velliv Foreningen, før du kan se invitationen til afstemning. Stemmeberettigede, der ikke er tilmeldt e-Boks vil modtage et fysisk brev ifm. med afstemning.

Vfvalg24 Opstilling Topbillede 1420X595 06112021 (1)

Se de opstillede kandidater

Se listen over kandidater, der stiller op til valget i Region Sjælland og Region Hovedstaden.

Kandidaterne

Repræsentantskabet gør en forskel

Som repræsentant kan du få indflydelse på, hvordan foreningen skal udvikle sig de næste fire år.

Repræsentantskabets indflydelse og opgaver

En repræsentant har en række opgaver og ansvarsområder. Som repræsentant i Velliv Foreningen er du med til at sætte rammerne for bonusudbetalinger til medlemmerne og foreningens almennyttige aktiviteter, der fremmer mental sundhed i arbejdslivet. Derudover har du som repræsentant også selv mulighed for at stille op til bestyrelsen i foreningen.

Som repræsentant i Velliv Foreningen har du også indflydelse på pensionsselskabet Velliv og du er med til at indstille Vellivs bestyrelse. Det er Vellivs bestyrelse, der sammen med Vellivs direktion har ansvaret for driften af Velliv.

Repræsentantskabsarbejdet løftes primært på to halvårlige repræsentantskabsmøder. Som repræsentant kan du forvente ca. en halv dags forberedelsestid pr. møde. Foreningen afholder også seminarer fra tid til anden.

På møderne vil du som repræsentant have følgende opgaver:

• Vælge Velliv Foreningens bestyrelse
  • Indstille pensionsselskabet Vellivs bestyrelse
  • Godkende Velliv Foreningens strategi
  • Godkende udbetaling af bonus
  • Fastlægge de økonomiske rammer for foreningens almennyttige aktiviteter

Som repræsentant har du også mulighed for at overrække donationer til projekter inden for mental sundhed i dit lokalområde. Se, hvilke projekter Velliv Foreningen har støttet.

Klik her

Som repræsentant er du derudover også i dialog med medlemmerne i dit område og besvarer henvendelser, du får fra medlemmerne.