Tur til Gerlev legepark

Mødrehjælpens lokalafdeling i Slagelse modtager en bevilling på 15.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats rettet mod mødre med begrænsede ressourcer, der søger at give dem og deres børn positive oplevelser og styrke trivslen i en udfordrende tid.

Velliv_Lokal trivsel.png

Mødrehjælpens lokalforening i Slagelse

Sjælland

En støtte til mødre

Mødrehjælpens lokalafdeling i Slagelse møder ofte mødre, der mangler et netværk og på grund af begrænsede ressourcer ikke kan give deres børn de samme oplevelser som andre børn.

Omfanget af dette er vokset yderligere som følge af inflationen og energikrisen, hvilket Mødrehjælpen oplever ved at der er en stigende interesse for deltagelse i deres aktiviteter og et stigende køb af tøj og legetøj i deres butik.

Man ønsker derfor at støtte mødre i aldersgruppen 20+, som bor i området og har begrænsede økonomiske og sociale ressourcer.

Fællesskab og venskaber

Projektet består derfor af at arrangere en udflugt til Gerlev Legepark for disse mødre og deres børn. Dette inkluderer leje af to instruktører, som vil guide deltagerne igennem en række aktiviteter.

Formålet er ikke blot at skabe sjove og positive oplevelser, men også at styrke båndene mellem mødrene og give dem en velfortjent pause fra hverdagens udfordringer.

Udflugten er planlagt til juli 2023, og det forventes at 50 personer vil nyde godt af Mødrehjælpens indsats.