Skabertrang - kreativt værksted for psykisk sårbare

Aftenskolen Fountain House modtager en bevilling på 60.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der skal styrke mentale sundhed og forebygge ensomhed gennem kreative fællesskaber.

Velliv_Lokal trivsel.png

Aftenskolen Fountain House

2024 - 2025

Hovedstaden

Styrkelse gennem kreativt fællesskab

Projektet, der har modtaget støtte, retter sig mod en målgruppe af mennesker med psykiske lidelser, hovedsageligt uden for arbejdsmarkedet, som kan have udfordringer med at håndtere hverdagen.

Fountain House vil fastholde et allerede eksisterende tilbud om ugentlige åbne værksteder, der har vist sig at være en positiv og gavnlig oplevelse for deltagerne, hvorfor bevillingen skal bruges til dette.

Den kreative tilgang har vist sig at have terapeutiske fordele og kan fungere som et vigtigt redskab til at håndtere psykiske udfordringer. Gennem kunstnerisk udfoldelse ønsker Fountain House at bidrage til deltagerne trivsel og samtidig nedbryde barrierer om psykisk sundhed.

Opretholdelse af tilbud

Velliv Foreningen har tidligere støttet Fountain Houses kreative værksted. Den seneste støtte skal hjælpe med at opretholde det gratis værkstedstilbud og sikre, at så mange som muligt kan drage fordel af de kreative aktiviteter.

Projektet, der forventes at strække sig fra starten af 2024 og året ud, sigter mod at skabe et kreativt rum, hvor deltagerne kan udtrykke sig kunstnerisk og samtidig opbygge meningsfulde forbindelser med andre.