At skabe balance, kræver balance

Human House modtager en bevilling på 240.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der har til formål at forebygge belastning af høje følelsesmæssige krav, som virksomhedens ansatte oplever i deres daglige interaktioner med kunderne.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Human House

2024 - 2025

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

En indsats for emotionel bæredygtighed

At arbejde med mennesker indebærer konstant håndtering af intense følelsesmæssige krav. Især konsulenter skal imødekomme kunders udfordringer og hjælpe dem.

Dette kan være belastende, og Human Houses seneste APV viste, at medarbejdere på tværs af faggrupper oplever negative reaktioner på de høje følelsesmæssige krav i arbejdet.

Som respons vil virksomheden indlede en kulturændring, der systematisk adresserer og støtter håndteringen af disse krav.

En ny tilgang

Projektet, der udføres i samarbejde med erhvervspsykologerne Birgitte Bonnerup, Ejnar Bryld og Rikke Høgsted, vil omfatte en række strategiske tiltag. Disse inkluderer kurser og supervision for psykologer og medarbejdere, samt ledelseskurser, der fokuserer på håndtering af følelsesmæssige krav både for ledere og medarbejdere.

Derudover vil der blive tilvejebragt bistand til udvikling af etiske, systematiske og politiske initiativer til at reducere de negative konsekvenser af høje følelsesmæssige krav i arbejdspladsen.

I alt vil 13 ledere og 79 medarbejdere deltage i projektet, der strækker sig fra den 1. januar 2024 til den 1. juli 2025.