Trivsel i hverdagen

Virksomheden Bleva A/S modtager en bevilling fra Velliv Foreningen på 88.000 kr. til en indsats, som skal sætte fokus på trivsel i virksomheden.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Bleva A/S

2023 - 2023

Nordjylland

Vores arbejdsplads

Stresset hverdag med nye arbejdsrutiner

Bleva A/S er en virksomhed, der sælger værktøjer til håndværkerindustrien. Efter Corona, har virksomheden oplevet en stresset hverdag, med mange opgaver og nye arbejdsrutiner.

Ansøger Lars Holmberg, som er ejer af Bleva A/S, skriver: ”Som ejerleder oplever jeg, at trivslen er udfordret blandt medarbejderne og for mig... Vi ønsker at få konkrete trivselsværktøjer til mere ro og overskud i hverdagen.”.

Bleva A/S modtager derfor en bevilling på 88.000 kr. fra Velliv Foreningen, til at gennemgå et trivselsforløb i virksomheden.

En ny trivselspolitik

Gennem indsatsen arbejdes der med relevante begreber indenfor psykisk arbejdsmiljø, såsom viden om pauser, forstyrrelser, livshjulet, konfliktnedtrapning, feedback-teknikker og problemløsningsmodellen. Derudover udarbejdes der en ny trivselspolitik, som skal implementeres, som en del af opfølgningsrutinen i virksomheden.

Helt konkret, består indsatsen af følgende aktiviteter:

- Leder- og trivselskursus for ledelsen.

- Udformning af personprofiler DiSC for alle ansatte, samt personlig tilbagemelding.

- To kursusdage i trivsel, samarbejde og kommunikation.

- To kursusdage i konflikthåndtering og feedbackkultur.

- Trivselsmåling og opfølgningsseancer med ekstern konsulent.

Indsatsen afvikles over en periode på 10 måneder og forventes at komme ni medarbejdere og to ledere til gode.