HjerneRolig Ledelse

VIKING Life-Saving Equipment modtager en bevilling på 125.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der sætter fokus på psykologisk tryghed i virksomheden. Projektet er rettet mod lederne i organisationen og har til formål at styrke deres mentale trivsel og kompetencer.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

VIKING Life-Saving Equipment

Syddanmark

Vores arbejdsplads

Investering i mentalt velvære for lederne

VIKING Life-Saving Equipment har igangsat et projekt, der repræsenterer en vigtig investering i lederne, som spiller en afgørende rolle i virksomheden. Projektet vil give dem mulighed for at håndtere unødvendige bekymringer og øge deres mentale robusthed.

I den første del af indsatsen introduceres lederne til HjerneRo-konceptet, der strækker sig over en fire ugers periode og lærer dem at slippe unødvendige bekymringer. Den anden del af projektet omhandler udvikling af psykologisk tryghed.

Aktiviteter og workshops for øget trivsel og samtaleevner

Projektets implementering og aktiviteter faciliteres af en konsulent fra Mindcamp og omfatter en række workshops og træningsaktiviteter. Projektets første fase begynder med en kick-off, hvor lederne præsenteres for forløbet og HjerneRo-konceptet. Dette efterfølges af en opfølgningsworkshop, hvor erfaringer deles og HjerneRo-konceptet evalueres.

Den anden fase fokuserer på psykologisk tryghed med workshops om organisationsfokus og den svære samtale. Projektet kulminerer i en afsluttende workshop, hvor hele forløbet evalueres og reflekteres over.

Indsatsen forventes at komme 65 ledere til gode, og sekundært vil omkring 300 medarbejdere også drage nytte af en styrket ledelse og øget fokus på psykologisk tryghed i organisationen. Projektet strækker sig over hele 2023, med anden del af projektet, der begynder i juni, støttet af Velliv Foreningen, mens første del finansieres via egenfinansiering.