Nyhed 4.05.2023

Velliv Foreningen stifter Necto

Onsdag d. 3. maj var der stiftende generalforsamling for et nyt center for mental sundhed. Necto hedder det, og ønsket er at forbinde små og mellemstore danske virksomheder med forskning i mental sundhed.
Necto bestyrelse.jpg

Velliv Foreningens bestyrelse har valgt at oprette Necto som en uafhængig almennyttig forening. Velliv Foreningens adm. dir. Lars Wallberg er valgt som Nectos første bestyrelsesformand.

”Jeg glæder meget til at gå i gang med den hidtil største satsning i Velliv Foreningens historie. Jeg ser Necto som et vidensbaseret værksted, der arbejder med konkrete initiativer til gavn for virksomhederne,” siger han.

Udover repræsentanter fra Velliv Foreningen, er bestyrelsen for det nye initiativ sammensat af folk, der dels kender de små og mellemstore private virksomheder, dels har viden om mental sundhed og implementering af nye arbejdsformer og værktøjer.

”Med den fagligt stærke bestyrelse har vi alle muligheder for at inspirere Nectos kommende sekretariat til at række ud til virksomhederne og mulige samarbejdspartnere,” siger Lars Wallberg.

Direktøren for det nye initiativ er også på plads. Det bliver Morten Mølgaard Jensen, der har stor erfaring fra en række startups og SMVer samt et bredt kendskab til projekter indenfor det sundhedsvidenskabelige område. Morten tiltræder d. 1. juni