Nyhed 21.12.2020

Velliv Foreningen søger projektkonsulent

Vil du være med til at sikre danskernes mentale sundhed?
Arbejdsfællesskab på Hotel Vingsted

Velliv Foreningen er en demokratisk baseret forening, som arbejder med almennyttige aktiviteter og uddeler midler som en fond. Vores fokus er mental sundhed, og i 2020 har vi uddelt ca. 60 mio. kr. til projekter, som er med til at fremme mental sundhed i arbejdslivet og hos danskerne i al almindelighed.

Vi startede med uddelinger for godt 2 år siden, og har allerede støttet mere end 100 større og 900 mindre projekter. Vores ambition er at sætte markante fodaftryk og fremme mental sundhed. Derfor søger vi nu en ny kollega til uddelingsområdet, som både har erfaring med og brænder for mental sundhed, og som kan være med til at udbrede, evaluere og kvalitetssikre vores projekt- og uddelingsaktiviteter.

Om jobbet
Som projektkonsulent kommer du til at arbejde inden for et spændende og aktuelt arbejdsfelt, hvor du kan gøre en forskel for mental sundhed på ikke mindst danske arbejdspladser. Vi har en solid økonomi og stabile uddelinger, og i 2021 forventer vi at kunne forøge vores aktiviteter på uddelingsområdet. Det betyder bl.a., at vi ønsker at styrke 1) vores rådgivning, projektopfølgning, evaluering og læring, 2) forsknings- og arbejdspladsindsatser samt 3) netværk og videndeling blandt bevillingsmodtagere og udbredelsesaktiviteter.

Som projektkonsulent vil dine opgaver handle om at kvalificere og udvikle vores evalueringsaktiviteter, analysere projektansøgninger, rådgive og samarbejde med vores projektansøgere på især større projekter samt videreudvikle vores indsats ift. arbejdspladsindsatser.

Vi er et mindre sekretariat med tætte samarbejdsflader internt og mange eksterne samarbejdspartnere. Du bliver en nøgleperson i kommunikations- og almennyttigt team, hvor du får erfarne, dedikerede og højt kvalificerede kollegaer. Vi kommer til at arbejde tæt sammen og er præget af ambitioner om kvalitet, refleksion, læring og udvikling.

Stillingen er med reference til programchef for almennyttige aktiviteter og kommunikation, Lars Bo Pedersen og er uden personaleledelsesansvar.

Dine opgaver

• Udvikling af evalueringsmetodikker og gennemførelse af evalueringsindsatser, projektrapporteringer samt videndelingsaktiviteter ift. gennemførte projekter
  • Dialog og rådgivning ift. ansøgere og donationsmodtagere om faglige indsatser, projektledelse og partnerskaber
  • Sagsbehandling, prækvalificering af ansøgninger samt indstillinger til bestyrelsen i samarbejde med teamkolleger
  • Samarbejde med vores kommunikationsmedarbejdere om historier fra støttede projekter til foreningens egne og eksterne medier
  • Medvirken ved løbende optimering af arbejdsgange og systemer til ansøgning, sagsbehandling, evaluering og bevilling
  • Deltagelse og medvirkende på messer, konferencer og medlemsmøder
  • Deltage i sekretariatets øvrige opgaver efter behov

Faglige erfaringer og kompetencer
Vi forestiller os, at du har aktuel indsigt i og arbejdet professionelt med arbejdsmiljø, trivsel og gerne mental sundhed i forbindelse med private arbejdspladser, og gerne som fx konsulent, projektkonsulent eller -leder, HR-medarbejder eller tilsvarende. Organisationstype eller sektor er ikke afgørende, og du kan komme fra både en virksomhed, fond, forening, konsulentvirksomhed eller offentlig organisation.

For at blive vores nye kollega lægger vi desuden vægt på, at du kan dokumentere gode resultater og har følgende erfaringer og kompetencer:

• Bred viden om psykosocialt arbejdsmiljø og forebyggende indsatser, som fremmer mental sundhed på arbejdspladser og gerne viden om forskning på området
  • Erfaring med ledelses- og styringsopgaver i projekter inden for udvikling af arbejdsfællesskaber, personaleudvikling, kompetencer, arbejdsmiljø, organisationsudvikling osv.
  • 3-5 års praktisk erfaring med evalueringsaktiviteter, ledelse og kvalitetsvurdering af projekter og med indsamling, analyse, tolkning og præsentation af data og viden
  • Viden og erfaring med projektansøgninger og procesforløb, og gerne erfaring med sagsbehandling og rådgivning af ansøgere til fx projektansøgninger
  • Gode kommunikative evne: kan formulere dig i både skrift og tale og give oplæg/præsentationer ved eksterne arrangementer
  • Relevant uddannelse, fx i organisation og arbejdsmiljø, HR eller tilsvarende

Personlige kompetencer og egenskaber
Du skal trives med at være en del af et arbejdsfællesskab, som hjælper hinanden. Herudover vil vi gerne have en kollega med følgende personlige kompetencer og egenskaber:

• Analytisk, talstærk og har godt overblik
  • Struktureret og god til at styre projekter og planer hele vejen i mål
  • Ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt
  • Kvalitetsbevidst og med kritisk sans
  • Engageret
  • Tillidsfuld og samarbejdsorienteret
  • Serviceminded, fleksibel og hjælpsom

Arbejdssted er primært vores sekretariat i Ballerup, men du skal forvente rejseaktivitet i begrænset omfang, fx. ved medlemsarrangementer, som vi afholder i hele landet. Rejsedage udgør 1-3 dage/måned. Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder for den rette person, og håber at du kan tiltræde hurtigst muligt. Dine ansættelsesvilkår vil afspejle vores forventninger til dig.

Din ansøgning
Mercuri Urval medvirker til rekrutteringsprocessen. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås i fortrolighed hos konsulent Henriette von Essen-Leise, tlf. 2943 5048. Du er også velkommen til at kontakte programchef for almennyttige aktiviteter og kommunikation Lars Bo Pedersen, lbp@vellivforeningen.dk, tlf. 6015 7476.

Ansøgning og CV uploades på www.mercuriurval.dk (referencenummer DK-08007) senest den 22. januar 2021 kl. 10.  Der afholdes samtaler 29. januar og 12. februar. Mellem 1. og 2. samtaler vil der blive gennemført test i samarbejde med Mercuri Urval.

Klik her for at søge