Nyhed 21.04.2022

Søg 10.000 kr. til Danmarks Mentale Sundhedsdag 2022

Velliv Foreningen inviterer igen i år alle danske arbejdspladser til at fejre Danmarks Mentale Sundhedsdag. Få 10.000 kr. til et event, der sætter gang i snakken om arbejdstrivslen.
Amu 5.png

Danmarks Mentale Sundhedsdag foregår i år den 10. oktober, og der er nu åbnet for ansøgning til 10.000 kr. til et arrangement for arbejdspladsen. Formålet er, at ledelse og medarbejdere sætter gang i samtalen om trivsel og arbejdsglæde på arbejdspladsen – gerne med hjælp fra en fagprofessionel.

Tal med de rigtige

Vi kender det alle: Ham fra vennegruppen, der evindeligt taler om, hvor hårdt det er at skulle engagere sig 100 % i alt for mange klienter, eller søsteren, der altid taler, om det dårlige samarbejde med kollegaerne. Og hvor gerne man end vil hjælpe og komme med gode råd, så er det noget, der kun kan løses på arbejdspladsen. Velliv Foreningen opfordrer derfor i år arbejdspladserne til at tale med de rigtige, og giver 10.000 kr. til at sætte spot på problemstillingerne og starte samtalen.

I vælger formen

Alle arbejdspladser kan søge 10.000 kr. til at afholde et event på Danmarks Mentale Sundhedsdag. Det kan være et foredrag, en workshop eller en teambuilding-aktivitet. Det skal blot være noget, der kan være med til at starte samtalen om, hvordan I har det på jeres arbejdsplads.

”Vi håber, at rigtig mange arbejdspladser har lyst til at være med, og Danmarks Mentale Sundhedsdag kan være en anledning til at sætte gang i samtalen om arbejdstrivslen,” siger Lars Bo Pedersen, programchef hos Velliv Foreningen.

Vælg et tema, der passer til arbejdspladsen

Teamet for dagen kan være stress, samarbejde, arbejdsglæde eller noget helt fjerde. En lang række konsulenter har allerede meldt, at de står klar til at hjælpe arbejdspladserne med at afholde foredrag, workshops eller teambuilding-øvelser på dagen.

Det er 4. gang Velliv Foreningen inviterer arbejdspladser til at fejre Danmarks Mentale Sundhedsdag. Alle arbejdspladser kan søge om 10.000 kr. til Danmarks Mentale Sundhedsdag. Ansøgningsfristen er den 3. juni 2022, og alle ansøgere får svar 1. juli. Alle opfordres til at søge – også selvom man tidligere har deltaget.