Nyhed 15.07.2025

Seniorkonsulenter med solid erfaring til Velliv Foreningen

En del af Velliv Foreningens arbejde handler om at styrke danskernes mentale sundhed. Lige nu søger vi to seniorkonsulenter til uddelingsteamet: én som er filantropisk ekspert, og én som er ekspert i arbejdsmiljø. Hvis du har lyst til at være en del af en af Danmarks mest ambitiøse foreninger og arbejde for at øge trivslen på de danske arbejdspladser, så er en af stillingerne måske noget for dig. 

indsatsområde 1c.png

Velliv Foreningen er både en aktiv ejer af pensionsselskabet Velliv og en demokratisk ledet forening. Vi arbejder dedikeret på at sikre et transparent og synligt medlemsdemokrati og på at styrke danskernes mentale sundhed. Siden 2017 har vi udbetalt mere end 2,3 mia. kr. i bonus til foreningens medlemmer og støttet en lang række arbejdsplads- og forskningsprojekter samt lokale projekter i civilsamfundet med omkring 600 mio. kr.

”Vi søger to nye kolleger til uddelingsteamet. Til den ene stilling som seniorkonsulent har vi brug for en ny kollega, som kan sit filantropiske håndværk. Det betyder, at du har stor viden om filantropiske virkemidler og er vant til at udmønte den faglighed både strategisk og operationelt. For at mestre den anden stilling har vi brug for en seniorkonsulent med dyb faglighed inden for psykisk arbejdsmiljø og solid indsigt i, hvad der bokses med på de danske arbejdspladser. De kommende år skal vi videreudvikle vores filantropiske aktiviteter, så vi glæder os til at få to nye samarbejdende og konstruktive kollegaer ind i teamet,” fortæller uddelingschef Katja Teilmann.

 

Kan du være rådgiver og en kritisk ven for alle typer ansøgere?

Vores kommende to kolleger skal kunne noget forskelligt, men der er også en del opgaver, som er ens. I jobbet som seniorkonsulent skal du trives i en vekselvirkning mellem at være opsøgende, rådgivende og opfølgende, når det gælder vores ansøgere. Vi ønsker at understøtte relevante ansøgere og organisationer i at udvikle innovative initiativer, som kan skabe reelle, positive forandringer på danske arbejdspladser. Derfor er vi nysgerrige og undersøgende og samtidig den kritiske ven, som stiller de gode spørgsmål for at sikre, at idéerne både har flyvehøjde og forankringspotentiale. Vi lægger også i stigende grad vægt på evalueringer, som sikrer læring og giver mulighed for vidensdeling.

 

Som seniorkonsulent bliver dine opgaver bl.a. at

·       Yde rådgivning til potentielle ansøgere, vurdere projekter fra ansøgere, udarbejde indstillinger samt sikre projektopfølgning og evaluering. 

·       Være opsøgende og dialogsøgende i både faglige, ansøger- og netværksmiljøer, lige fra Folkemødet til erhvervsfora, arrangementer med brancheaktører og civilsamfundsorganisationer med fokus på støtte til det arbejdende menneske. 

·       Bidrage til den strategiske udvikling af vores uddelingsaktiviteter, så vi når de rigtige med vores uddelinger, og de får størst mulig effekt. 

·       Facilitere og understøtte, at vores fokus – mental sundhed og de løsninger, vi er med til at pege på – får endnu mere bevågenhed og sætter et tydeligere aftryk hos danskerne, virksomhederne (særligt SMV’erne), civilsamfundet, politikerne, forskerne og medierne. 

·       Bidrage til, at uddelingsteamet lykkes med sine opgaver ved at indgå på lige fod med dine teamkollegaer i løsningen af store og små opgaver, dvs. lige fra arbejdet med de større puljeansøgninger, betjening af vores bestyrelse til rådgivning og samarbejde med projektansøgere. 

·        Understøtte, at Velliv Foreningen er en god og sund arbejdsplads ved aktivt at være en positiv og konstruktiv holdspiller med et balanceret blik for egne, nærmeste kollegaers og hele sekretariatets opgaver og succeskriterier. 

 

Seniorkonsulent # 1: Brug din filantropiske ekspertise, så tusindvis af danskerne får et sundere arbejdsliv.

De kommende år vil vi skærpe vores strategiske tilgang med respekt og forståelse for ansøgere og filantropiske virkemidler, så vi både kan støtte nyt og det, vi ved, virker. For at du kan spille ind i den ambition, søger vi en seniorkonsulent, som optimalt set har erfaring fra arbejdet i en uddelende fond eller forening, og som:

·       Har solid erfaring og en veludviklet filantropisk værktøjskasse, dvs. stor og konkret viden samt refleksioner om filantropiske virkemidler og erfaring med systemiske forandringer. 

·       Har flere års erfaring med at rådgive og vejlede ansøgere samt analysere og vurdere projekter, udarbejde indstillinger, designe programevaluering og sikre projektopfølgning. 

·       Har erfaring med interessevaretagelse og løfte samfundsdagsordener igennem større partnerskaber. 

·       Har erfaring med strategisk programudvikling i en filantropisk kontekst. 

·       Har forståelse for vores styringsmodel, dvs. at vi er en demokratisk baseret forening, hvor beslutningerne træffes af vores valgte repræsentantskab og bestyrelse. 

 

Det er ikke et krav, at du er specialist inden for mental sundhed i arbejdslivet, men at du på anden måde har beskæftiget dig med det i professionel sammenhæng. Herudover forestiller vi os, at du har en relevant uddannelse på master- eller kandidatniveau.

 

Seniorkonsulent # 2: Brug din dybe faglighed om psykisk arbejdsmiljø til at vi kan sikre udviklingen af nye indsatser

Efter ca. 8 år med uddelingsvirksomhed har vi opnået god viden om, hvad der skal til for at løse stress og mistrivsel på de danske arbejdspladser, men der sker ikke nok. Derfor er vi optagede af at sætte nye dagsordener og støtte nye typer af projekter, som kan accelerere, at der sker en positiv udvikling, når det gælder den mentale sundhed i arbejdslivet. For at lykkes med det søger vi en seniorkonsulent, som har en dyb faglighed inden for psykisk arbejdsmiljø og konkret erfaring med at implementere redskaber, der skaber forbedringer på de danske arbejdspladser, og som derfor:

 

·       Har en bred og dyb både teoretisk og praktisk viden om psykosocialt arbejdsmiljø og forebyggende indsatser, som fremmer mental sundhed på arbejdspladser, og gerne viden om forskning på området. 

·       Solid praktisk erfaring med udvikling og implementering af arbejdsmiljøprojekter, ledelses- og styringsopgaver inden for udvikling af arbejdsfællesskaber, organisationsudvikling o.l. 

·       Viden og erfaring med projektansøgninger og procesforløb; har du erfaring med sagsbehandling og rådgivning af ansøgere til fx projektansøgninger, kan det være en fordel. 

·       Relevant uddannelse, fx i organisation og arbejdsmiljø, HR eller tilsvarende. 

·       Har forståelse for vores styringsmodel, dvs. at vi er en demokratisk baseret forening, hvor beslutningerne træffes af vores valgte repræsentantskab og bestyrelse. 

 

Vi forestiller os, at du har erfaring som for eksempel intern eller ekstern konsulent, projektleder, HR-medarbejder eller tilsvarende. Det er ikke afgørende, hvilken sektor eller organisationstype du kommer fra; du kan komme fra både en virksomhed, fond, forening, konsulentvirksomhed eller offentlig organisation.

 

Vi vil gerne have to nye holdspillere mere med på holdet – er det dig?

Begge stillinger er vigtige, og du får mulighed for at gøre en forskel for tusindvis af menneskers arbejdsliv. For at trives og lykkes forventer vi, at du er en holdspiller, som går til jobbet og andre med et positivt og konstruktivt mindset. Du bliver en del af et mindre team, hvor vi er 6 kolleger i uddelingsteamet og 19 totalt set i Velliv Foreningen. Derfor skal du evne og have lyst til at bidrage til både arbejds- og det sociale fællesskab i et mindre og dynamisk sekretariat. Samlet set lægger vi vægt på, at du som vores kommende kollega:

  • Tænker strategisk og evner at sætte dig ind i komplekse problemstillinger via dine gode analytiske evner.  
  • Er godt skrivende og kan formulere dig tydeligt og forståeligt. 
  • Hviler godt i dig selv og arbejder systematisk og struktureret med styr på dine ting. 
  • Er lyttende, dialogorienteret og god til at interagere med andre i et ligeværdigt samspil.  
  • Har gode netværkskompetencer og er nysgerrig, opsøgende og åben over for muligheder og for andres idéer.  
  • Er en positiv og konstruktiv holdspiller med interesse for et socialt fællesskab.

Begge stillinger er fuldtidsstillinger og har reference til uddelingschef Katja Teilmann. Vi er en del af et levende hus med højt til loftet. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår. Lønnen afspejler stillingens ansvar og opgaver samt dine kompetencer og erfaring. Vi bor i nye og indbydende lokaler i Ballerup med en god frokostordning, træningslokaler og omklædningsfaciliteter.

 

Din ansøgning

Vi ønsker tiltrædelse snarest muligt og beder dig om at oploade din ansøgning og CV gennem dette link på www.mercuriurval.dk  (reference DK-10749) snarest muligt og senest 2. september kl. 09.00. Du bedes markere tydeligt, om du søger seniorkonsulent 1 eller seniorkonsulent 2 stillingen i din overskrift i din ansøgning. Vi forventer at holde samtaler henholdsvis den 12, 15 og 24 september 2025. Der vil forekomme test mellem første og anden samtale. 

 

Kontakt

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte uddelingschef Katja Teilmann på kat@vellivforeningen.dk eller tlf. 22 60 07 14 (ferie fra 28/7 til 15/8) eller direktør og partner Henriette von Essen-Leise fra Mercuri Urval på tlf. 29 43 50 48. Se evt. mere om Velliv Foreningen på vellivforeningen.dk samt på øvrige kommunikationsplatforme.

 

Velliv Foreningen er en medlemsforening for kunder i pensionsselskabet Velliv og blev etableret i 2015. I sekretariatet udføres der en lang række opgaver, som har til mål at sikre en effektiv drift og forvaltning af ejerskabet af pensionsselskabet, øge værdien for foreningens mere end 420.000 medlemmer, understøtte repræsentantskabet og bestyrelsen professionelt og fleksibelt samt sikre, at foreningens almennyttige aktiviteter inden for mental sundhed får størst mulig synlighed og effekt.