Nyhed 8.09.2021

Rekordmange arbejdspladser holder Danmarks Mentale Sundhedsdag

Torsdag 14. oktober er det atter Danmarks Mentale Sundhedsdag. I år sætter kampagnen rekord med 667 deltagende arbejdspladser, der fejrer dagen med aktiviteter, der fremmer mental sundhed.
Uddelingsudvalg 2021.jpg

Velliv Foreningen har igen i år inviteret arbejdspladser til at fejre ”Danmarks Mentale Sundhedsdag” torsdag den 14. oktober. Siden juni har alle landets arbejdspladser kunnet søge om støtte på op til 10.000 kr. til en event, der med samtale, aktiviteter og ny viden fremmer mental sundhed på arbejdspladsen.

Velliv Foreningen har i år modtaget 991 ansøgninger. Et uddelingsudvalg bestående af seks valgte repræsentanter fra Velliv Foreningens repræsentantskab og seks eksperter inden for mental sundhed i arbejdslivet, har sammen med Velliv Foreningen udvalgt 667 modtagere af støtte for et samlet beløb på 6,5 mio. kr.

14. oktober er Danmarks Mentale Sundhedsdag, men arbejdspladserne har mulighed for at afvikle arrangementet mellem den 9.-17. oktober. Masser af medarbejdere vil i perioden deltage i events om mental sundhed på arbejdspladser i alle brancher over hele landet. Blandt deltagerne er der både helt små arbejdspladser med en håndfuld ansatte og arbejdspladser med flere hundrede medarbejdere. Ligeledes deltager både offentlige og private virksomheder.

Der er søgt til mange forskellige aktiviteter: Et foredrag om søvn, et event, hvor arbejdspladsen gennem samarbejde sætter fokus på persontyper, og hvordan forskelligheder sættes i spil, eller en workshop, hvor deltagerne lærer at bruge vejrtrækning som et redskab til mere ro og overblik.