Nyhed 1.10.2018

Nu hedder vi Velliv Foreningen

Foreningen Norliv skiftede den 1. oktober navn til Velliv Foreningen. Samtidig skiftede Nordea Liv & Pension navn til Velliv. De to navneskift sker i forlængelse af foreningens overtagelse af 70 % af aktierne i pensionsselskabet.
Velliv Foreningen logotype Primary Orange RGB.png

For to år siden købte Velliv Foreningen (dengang kaldet Foreningen Norliv) 25 % af aktierne i Velliv (dengang kaldet Nordea Liv & Pension). I april 2018 kom yderligere 45 procent til. Dermed nåede foreningen et ejerskab på 70 procent af pensionsselskabet, og pensionsselskabet blev landets næststørste kundeejede pensionsselskab. Velliv vil i de kommende år tilbagekøbe Nordea-gruppens resterende aktiepost på 30 procent. Når denne proces er afsluttet, bliver Velliv Foreningen eneejer af pensionsselskabet.

På den baggrund var det naturligt, at navnene på pensionsselskabet og foreningen blev tilpasset hinanden som henholdsvis Velliv og Velliv Foreningen.