Stor interesse for at blive valgt til Velliv Foreningens repræsentantskab

56 kandidater skal fra slutningen af februar i år dyste om medlemmernes stemmer ved valget til repræsentantskabet i Velliv Foreningen. Omkring 170.000 medlemmer i de to østdanske regioner beslutter i perioden 25. februar til 9. marts hvilke kandidater, der skal besætte 24 pladser i repræsentantskabet - og valget er let: Medlemmerne kan stemme digitalt.

770x435.png

Der er lagt op til kampvalg til repræsentantskabet i Velliv Foreningen. Der skal besættes 17 pladser fra Region Hovedstaden og 7 pladser fra Region Sjælland.

Bestyrelsesformand for Velliv Foreningen, Peter Gæmelke, glæder sig over det store engagement:

”Jeg er meget glad for at se så stor en opbakning fra vores medlemmer. De 56 engagerede medlemmer der stiller op, skal hver især overbevise resten af medlemmerne om, at det lige præcis er dem, der skal være med til at sætte retning for foreningen de næste fire år. Og det er ikke tomme ord, for vores repræsentantskab har stor indflydelse på foreningens udvikling, senest med beslutningen om at købe hele pensionsselskabet Velliv,” siger Peter Gæmelke.

Allerede fra den 18. februar kan medlemmerne læse præsentationer af de 56 kandidater på foreningens hjemmeside. Valget sker i perioden fra den 25. februar til og med den 9. marts 2020, og det er let at deltage. Medlemmerne kan stemme direkte via et brev de modtager i deres e-Boks eller som post.

Velliv Foreningens repræsentantskabsmedlemmer vælger både bestyrelsen i Velliv Foreningen og flertallet af bestyrelsesmedlemmerne i pensionsselskabet Velliv. Repræsentantskabet har i løbet af 2018 og 2019 besluttet at udbetale 572 mio. kr. i bonus til medlemmerne og afsætte 143 mio. kr. til aktiviteter for at styrke danskernes mentale sundhed. Velliv Foreningen står også bag den landsdækkende kampagne Danmarks Mentale Sundhedsdag i oktober.

Læs mere om foreningen og se de 56 kandidater på vores hjemmeside eller på LinkedIn Velliv Foreningen.

Fakta om Velliv Foreningen
Velliv er et kundeejet pensionsselskab. Kunderne er medlem af Velliv Foreningen, der ejer Velliv. Foreningens overskud fordeles som bonus til medlemmerne og til indsatser, der styrker danskernes mentale sundhed. Velliv Foreningen har ca. 350.000 medlemmer. Foreningen ønsker et stærkt medlemsengagement gennem valgdeltagelse i foreningen, bonus og andre medlemsfordele. Dertil kommer aktivt ejerskab af Velliv, og almennyttige aktiviteter for at fremme god mental sundhed for danskerne.

Kontakt:
Formand for Velliv Foreningen