Nyhed 21.11.2019

Engager dig i Velliv Foreningen

Medlemmer af Velliv Foreningen har gode muligheder for indflydelse. Det fortæller Peter Gæmelke om i et interview med Avisen Danmark.

Kunderne i pensionsselskabet Velliv er automatisk medlemmer af Velliv Foreningen, der ejer Velliv. Men for få medlemmer engagerer sig aktivt i foreningen, trods de gode muligheder for indflydelse. F.eks. er der nu åbent for opstilling til repræsentantskabsvalg i Østdanmark. I repræsentantskabet træffes en række vigtige beslutninger omkring både Velliv Foreningen og Velliv.

I et dobbeltinterview med Avisen Danmark fortæller Velliv Foreningens formand, Peter Gæmelke, og Nina Smith, formand for Forenet Kredit, der ejer Nykredit, om behovet for større medlemsengagement.

For Peter Gæmelke er det afgørende, at de folkevalgte i Velliv Foreningen rent faktisk repræsenterer medlemskredsen bredest muligt.

”Det vigtigste er, at vi har en demokratisk model, og at der ikke er nogen, der ikke kan få adgang. Sådan er det også i de gamle andelsselskaber,” siger han til Avisen Danmark med henvisning til landbrugets slagterier, mejerier og foderstofselskaber.

Læs hele artiklen fra Avisen Danmark på dette link