Nyhed 9.11.2020

Da coronaen stjal vores job

Tirsdag den 10. november sender TV2 Nord Salto programmet "Da coronaen stjal vores job", som tager udgangspunkt i et forskningsprojekt fra Aalborg Universitet med Thomas Bredgaard i spidsen, som Velliv Foreningen har støttet. Se allerede snigpremiere nu.
Aalborg TV2 Nord om corona

Forskningsprojektet, som Velliv Foreningen har støttet med 3 millioner kroner, er dykket ned i fem forskellige arbejdsgrupper og deres oplevelser under Covid-19-pandemien. I foråret blev der gennemført i alt 100 interviews med ansatte i de forskellige grupper.

I tv-programmet præsenteres nogle af de første resultater af undersøgelsen, og man møder sygeplejersken, skolelæreren, hoteldirektøren, butikschefen og direktøren for advokatfirmaet, der hver repræsenterer en af de interviewede faggrupper.

Butikschefen fortæller, hvordan udfordringerne i forbindelse med nedlukningen, motiverede og gav kampgejst. Andre fra samme branche har ligeledes talt om en højere grad af korpsånd og fællesskabsfølelse. At man rykkede sammen om, at folk kunne få deres dagligvarer under nedlukningen.

Lige nu er forskerne ved at geninterviewe de mennesker, de talte med før sommerferien, og resultaterne forventes at være klar medio december.