Nyhed 12.09.2019

20.000 medarbejdere fejrer Danmarks Mentale Sundhedsdag

Torsdag 10. oktober er det Danmarks Mentale Sundhedsdag. Det vil 20.000 medarbejdere på 516 arbejdspladser fejre med events, der fremmer mental sundhed.
DMS-Logo-negativ.jpg

I samarbejde med en række partnere lancerer Velliv Foreningen i år ”Danmarks Mentale Sundhedsdag” torsdag den 10. oktober. Siden juni har alle landets arbejdspladser kunnet søge om støtte på op til 10.000 kr. til et event, der med samtale og læring fremmer mental sundhed på arbejdspladsen.

Ikke mindre end 850 ansøgninger blev sendt afsted og modtaget af Velliv Foreningen. Et uddelingsudvalg bestående af otte eksperter inden for mental sundhed i arbejdslivet har sammen med Velliv Foreningen udvalgt 516 modtagere af støtte for et samlet beløb på 5.020.000 kr.

20.000 medarbejdere vil den 10. oktober – eller på andre dage i uge 41 – deltage i events om mental sundhed på arbejdspladser i alle brancher over hele landet.

Uddelingsudvalget bestod af Birgit Aust (Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø), Yun Ladegaard (Københavns Universitet), Poul Dahlgaard (Velliv), Lisbeth Kjersgård (FH), Signe Tønnesen Bergmann (Lederne), Charlotte Bredahl (FOA), Jens Kvorning (SMV Danmark) og Rikki Hørsted (Videnscenter for Arbejdsmiljø og repræsentant for sekretariatet for Partnerskabet Sammen om mental sundhed).