Nyhed 1.06.2021

10.000 kr. til at styrke den mentale sundhed på arbejdspladsen

Arbejdspladser i hele Danmark kan søge om at være med i Danmarks Mentale Sundhedsdag. Ansøgere kan få 10.000 kr. til at afholde et event, der sætter fokus på mental sundhed på arbejdet.
SoMe_grafikker-01.png

Danmarks Mentale Sundhedsdag foregår i år den 14. oktober, og Velliv Foreningen har nu åbnet for ansøgninger til 10.000 kr. til et arrangement på arbejdspladsen. Formålet er, at ledelse og medarbejdere sætter gang i samtalen om trivsel og arbejdsglæde på arbejdspladserne efter næsten halvandet år med corona, nedlukninger og hjemmearbejde.

Alle arbejdspladser kan søge 10.000 kr. til at afholde et event på Danmarks Mentale Sundhedsdag, der afholdes af Velliv Foreningen. Det kan være et foredrag, en workshop, teambuilding eller medarbejdernes egen idé – det skal blot være noget, der er med til at starte samtalen om, hvordan I har det på jeres arbejdsplads.

Hverdagen på arbejdspladsen skal genstartes

I disse uger begynder mange arbejdspladser så småt at lukke medarbejderne tilbage ind på kontorerne. Nogle har været hjemsendt med lønkompensation, andre været henvist til hjemmekontoret og størstedelen af os har skullet vænne os til at arbejde på nye måder. Samtidig har mange arbejdspladser været i gang under hele pandemien. Fælles er, at alle har mærket, at dagligdagen har forandret sig.

”Vi ønsker at skabe overskud til, at arbejdspladserne kan tage en snak om den mentale trivsel efter halvandet år med et anderledes, og for nogen, udfordrende arbejdsliv. Danmarks Mentale Sundhedsdag er en oplagt anledning for alle virksomheder til at genstarte og nytænke hverdagen på arbejdspladsen ved at tale sammen om det, de har været igennem. Alle arbejdspladser kan være med og søge om 10.000 kr. til Danmarks Mentale Sundhedsdag,” siger Lars Bo Pedersen, programchef hos Velliv Foreningen.

Stress, arbejdsglæde eller kommunikation – vælg et tema, der passer til jeres arbejdsplads

Et oplagt tema for mange arbejdspladser vil sikkert være ’Genstart efter coronakrisen’, men arrangementerne på Danmarks Mentale Sundhedsdag kan også sætte fokus på andre trivselsaspekter. En lang række konsulenter har allerede meldt, at de står klar til at hjælpe arbejdspladserne med at afholde foredrag, workshops eller teambuilding-øvelser på dagen under overskrifter som stress, kommunikation og samarbejde, arbejdsglæde, forandringer og organisationsændringer.

Ansøgningsfristen er den 23. august 2021, og alle ansøgere får svar i uge 36. Alle opfordres til at søge – også selvom man deltog sidste år.

Se mere om Danmarks Mentale Sundhedsdag

Læs mere mere om Danmarks Mentale Sundhedsdag og få inspiration til jeres ansøgning. Klik her.