Ane Skytte Leth Hendriksen

Alder

Beskæftigelse

Direktør

Retfærdighed, muligheder for flere og ordentlighed er kernetemaer i mit virke. Jeg er uddannet advokat og direktør i VELUX FONDEN, der bidrager almennyttigt til det danske samfund. Endvidere er jeg medlem af Tænketanken DEAs advisoryboard, hvor vilkårerne for læring, uddannelse og forskning er målet. I Foreningen Balcon er jeg forperson, og der bidrager vi med dannelse og uddannelse gennem ballet og musik til unge i alderen 15-22 år. I netværket for fremme af Lolland-Falster er jeg aktiv.

Uddannelse: advokat (1992), cand.jur. (1989), bankassistent (1983), diplom fra Bestyrelsesakademiet Københavns Universitet og Plesner Advokatfirma (2009)

Erhvervserfaring: Direktør i VELUX FONDEN (2013-) Vicedirektør i fondssekretariat i VELUX FONDENE (2006-2013)

Øvrige ledelseshverv: Forperson i Foreningen Balcon (2011-). Bestyrelsesmedlem i TV2.