Arbejdspladser

WalkAway - forebyggelse, frirum og fællesskab

WalkAway v/Majbritt Mikkelsen og Mads Krarup modtager 324.720 kr. til et projekt, hvor to hold med hver ni ledere fra små og mellemstore virksomheder ved hjælp af fysisk aktivitet får mulighed for at danne netværk og styrke deres mentale sundhed – under konceptet WalkAway.

Walk Away v. Majbritt Mikkelsen modtager støtte fra Velliv Foreningen.jpg

Projektet skal give deltagerne et mentalt pusterum.

Indsats for 18 ejerledere

Ejerledere af små og mellemstore virksomheder er ofte kendetegnet ved at brænde for deres virksomhed og føle stort ejerskab for den. De har mange ansvarsområder uden nogen at uddelegere til. Derfor er lederne i stor risiko for at udvikle mentale helbredsproblemer som følge af de stressende omstændigheder.

Derfor vil konsulentfirmaet v/Majbritt Mikkelsen og Mads Krarup lave projektet WalkAway, der skal komme 18 ledere, i små og mellemstore virksomheder, til gode. Noget af forløbet afholdes i internat i Italien og Frankrig.

Formålet med projektet er dermed at give deltagerne oplevelsen af vigtigheden af et mentalt frirum i hverdagen, styrke deres mentale robusthed med det sigte at forebygge ensomhed i positionen som ejerleder samt at give deltagerne mulighed for at skabe et netværk med andre i samme situation.

Natur og netværksdannelse

Projektet vil især benytte sig af fysisk aktivitet og sparring i naturen. Metoden støtter sig bedst op af en undersøgelse fra Stanford University. Indsatsen bygger desuden på tværfaglige metoder, hvor både fysisk aktivitet og coachingmetoder er i centrum.

Der tages afsæt i ressourcer og konkrete forhold på arbejdspladsen, som deltagerne bringer i spil under processen, og hvor de øvrige deltagere bidrager med opklarende spørgsmål, viden og erfaringer.

Det øgede kendskab til hinanden danner grundlag for netværksdannelse, der skal fungere som et understøttende fællesskab for den videre udvikling af den enkeltes værktøjer til at fremme og forankre den mentale sundhed hos dem selv og på arbejdspladsen.

Velliv Foreningen støtter indsatsen med 324.720 kr.