Mænds Mødested i Mariagerfjord Kommune

Mænds Mødesteder er et landsdækkende og efterspurgt initiativ. Frivilligcenter Mariagerfjord vil derfor etablere en afdeling af Mænds Mødesteder i Hadsund, så voksne mænd kan mødes og indgå i et socialt fællesskab.

19-0206 – Mænds Mødested i Mariagerfjord Kommune 2.JPG

Problem

Mange danskere føler sig ensomme, hvor særligt mænd er hårdt ramt. Mænds Mødesteder er et landsdækkende initiativ og Frivilligcenter Mariagerfjord ønsker med dette projekt at etablere en afdeling af Mænds Mødesteder i Hadsund. Mødestedet skal være et sted, hvor voksne mænd kan mødes og indgå i et socialt fællesskab.

Målgruppe

Projektets overordnede målgruppe er danske mænd. Det forventes dog primært at afdelingen blive brugt af ensomme mænd på overførselsindkomst, der har et begrænset socialt netværk.

Metode

Projektet baserer sig på eksisterende viden og erfaringer fra Mænds Mødesteder. Gennem aktiviteter såsom foredrag og udflugter vil mændende få skabt et socialt netværk.

Vision

Dette produkt vil gøre mændende mere robuste og at give dem et socialt netværk, som de kan bruge fremadrettet. Efter en afdeling er etableret i Hadsund, er hensigten at mødestederne skal åbnes rundt omkring i Mariagerfjord Kommune.

Potentiale

Projektet har et relevant perspektiv, da der tilbydes et socialt netværk til ensomme mænd, hvor de kan komme uden forpligtelse. Projektet er baseret på eksisterende viden og det er en indsats, som har været efterspurgt. Projektansøger er kompetent og Mænds Mødesteders landsorganisation vil indgå som sparringspartner i projektet.