Trivsel må ikke gå til spilde

BIOFOS A/S modtager en bevilling fra Velliv Foreningen på 228.000 kr. til en målrettet trivselsindsats rettet mod lederne.

Lederne i fokus

BIOFOS ønsker at styrke trivslen, effektiviteten og medarbejderfastholdelsen, men er usikre på de konkrete udfordringer. Bevillingen skal derfor gå til et projekt, hvor der indledningsvis vil være en omfattende trivselsundersøgelse for at identificere nøgleområder for udfordringer.

I samarbejde med det erfarne konsulentfirma Mobako vil BIOFOS implementere en omfattende træningsplan rettet mod lederne og udvalgte nøglemedarbejdere.

Aktiviteterne inkluderer ikke kun trivselsundersøgelsen, men også et lederseminar, hvor typeprofiler udforskes, samt et særligt seminar for nøglepersoner og udpegede medarbejdere. Ledersparring og individuel coaching til lederne skal yderligere styrke deres evner inden for kommunikation, feedback, rummelighed/diversitet og psykologisk tryghed.

Fra undersøgelse til handlingsplan

BIOFOS er fast besluttet på at skabe et miljø, hvor deres ledere har de nødvendige værktøjer til at fremme trivsel og skabe et positivt arbejdsmiljø.

Derfor vil der i den afsluttende fase være fokus på at udarbejde en handlingsplan baseret på trivselsundersøgelsens resultater, som skal sikre at de nye værktøjer og erfaringer bliver en del af hverdagen.

Projektet strækker sig over perioden september 2023 til juni 2024 og involverer direkte 29 ledere samt udvalgte nøglepersoner.