OPLEV

Frivilligcenter Albertslund modtager en bevilling på 60.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt rettet mod sårbare voksne, der oplever ensomhed og stress.

Velliv_Lokal trivsel.png

Frivilligcenter Albertslund

Hovedstaden

Kamp mod ensomhed

Flere og flere voksne i Albertslund oplever dårligt mentalt helbred samt følelser af ensomhed og stress.

Dette problem ønsker Frivilligcenter Albertslund at gøre op med, og vil derfor tilbyde voksne i Albertslund, der oplever ensomhed eller savner fællesskab, adgang til kontakt med andre gennem fælles kulturelle oplevelser.

Kulturelle oplevelser har en bevist effekt på trivsel og mental sundhed. Ved at tilbyde sårbare voksne i Albertslund Kommune adgang til disse oplevelser, håber man på at skabe et positivt og inkluderende miljø
for dem der har allermest brug for det.

Ture og fællesspisning

Projektet vil tilbyde 7-10 kulturelle ture samt fælles måltider som en strategi til at skabe venskaber og fællesskaber på tværs af Albertslund Kommune.

Der vil være plads til ti deltagere pr. tur, og det er hensigten, at så mange som muligt kan deltage. Der oprettes endda en venteliste for dem, der allerede har vist interesse i én af turene. Deltagerne findes gennem Frivilligcenterets hjemmeside, forskellige sociale medieplatforme, opslagstavler og samarbejdspartnere i lokalområdet.

Projektet vil strække sig fra januar 2024 til juli 2024. I alt kan 40 deltagere deltage i de kulturelle ture.