Kursus i konflikthåndering og kommunikation

Hotel SØMA Aasiaat modtager en bevilling på 100.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der skal hjælpe og styrke personalets kompetencer i konflikthåndtering og kommunikation.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Hotel SØMA Aasiaat

Grønland og Færørerne

Vores arbejdsplads

Investering i trivsel

Bevillingen fra Velliv Foreningen skal understøtte, at hotelpersonalet bliver endnu bedre til at håndtere konflikter med gæster og kunder. Personalet bliver påvirket i forskellig grad af konflikter, nogle tager dem mere personligt end andre eller tager dem ”med hjem”. Hotel SØMA Aasiaat ønsker med bevillingen at sikre, at medarbejderne får nye og ensartede værktøjer til håndteringen af svære situationer.

Indsatsen skal derfor faciliteres i samarbejde med Institut for Konflikthåndtering og vil omfatte planlægning og afholdelse af et to-dages kursus i konflikthåndtering og kommunikation. Kurset er designet til at styrke trivsel og arbejdsglæde blandt medarbejderne.

Denne investering i medarbejdernes kompetencer vil ikke kun gavne dem individuelt, men det vil også optimere hotellets evne til at håndtere og løse konflikter på en professionel og positiv måde.

Varig fokus på trivsel og arbejdsglæde

Udover kursets afholdelse inkluderer indsatsen også en vigtig fase af forankring, hvor kursets indhold vil blive integreret i hotellets daglige arbejdsgange. Forankringen er vigtig for at sikre, at de lærte færdigheder og strategier bliver en integreret og varig del af hotellets kultur og praksis.

Ved at investere i konflikthåndterings- og kommunikationskompetencerne hos både ledere og medarbejdere sigter Hotel SØMA Aasiaat mod at skabe et arbejdsmiljø, der ikke kun er professionelt, men også er præget af trivsel og en positiv atmosfære.

Indsatsen vil komme hotellets 6 ledere og 25 medarbejdere til gode.