Indflydelse på hverdagen til gavn for medarbejdere og borgere

Ansøger
Privathjælpen Struer ApS
Bevilling
DKK 226.988
Projektperiode
2025 - 2025
Beliggenhed
Midtjylland
Status
Igangværende
Pulje
Vores arbejdsplads
År
2025
Privathjælpen vil styrke trivsel og samarbejde på arbejdspladsen
For at forbedre arbejdsmiljøet og styrke kommunikationen på tværs af organisationen har Privathjælpen Struer ApS igangsat et nyt trivselsprojekt med støtte fra Velliv Foreningen. Som privat leverandør af hjemmepleje oplever virksomheden udfordringer med stress, højt sygefravær og manglende kommunikation, hvilket projektet skal imødekomme.
Projektet, der løber fra januar til oktober 2025, involverer 42 medarbejdere og fem ledere. En central del af indsatsen er udviklingen af en trivselsundersøgelse, der skal danne grundlag for konkrete forbedringer.
Resultaterne vil blive anvendt til at identificere udfordringer og målrette de kommende tiltag.
Moderne ledelsesmetoder og aktionslæring sikrer varige forandringer
Projektet anvender en kombination af velafprøvede metoder som Joharis vindue, JTI-profiler og Van de Vlierts konflikttrappe som alle er med til at træne medarbejderne i feedbackkultur, stresshåndtering og konfliktløsning.
Derudover vil fem workshops med temaer som teamarbejde, selvindsigt og kommunikation vil hjælpe medarbejdere og ledere med at omsætte teori til praksis i dagligdagen. Ved at give medarbejderne mere medindflydelse og styrke fællesskabet på arbejdspladsen skal projektet bidrage til en kultur, hvor de ansatte i højere grad arbejder sammen som et team.
Afslutningsvis implementeres handlingsplaner baseret på trivselsundersøgelsen, og der sikres løbende opfølgning. Med et stærkt fokus på at skabe ejerskab og engagement hos både medarbejdere og ledelse skal projektet bidrage til bedre trivsel og en mere bæredygtig arbejdskultur hos Privathjælpen Struer ApS.