Weekendtur. Forebyggelse af udsathed og ensomhed hos alkoholfrie misbrugere

Foreningen Ringen i Slagelse modtager 39.850 kr. til at arrangere en weekendtur til Helsingør for tidligere misbrugere.

foreningen ringen modtager fondsstøtte fra velliv foreningen.jpg

Ringen i Slagelse

Sjælland

Afsluttet

Et meningsfuldt fællesskab uden alkohol

Foreningen Ringen i Slagelse er et fællesskab med ligesindede, hvor misbrugere kan få støtte til at opretholde et liv uden misbrug. Sociale oplevelser uden alkohol som omdrejningspunkt er vigtige for målgruppen, da de har brug for at finde mening i en tilværelse uden misbrug.

Derfor modtager Ringen 39.850 kr. til at arrangere en weekendtur for målgruppen. Weekendturen går til Helsingør, hvor deltagerne overnatter på hotel og får nogle kulturelle oplevelser i området.

Et misbrug går i høj grad udover den mentale sundhed og evnen til at indgå i sociale og professionelle sammenhænge, og det er en omfattende proces at komme ud af misbruget. Ved at få nye meningsfulde oplevelser og omgive sig med ligesindede i et alkoholfrit rum, mindskes risikoen for tilbagefald, isolation, depression og lignende.