Virksomhedsbesøg, Corona og trivsel

Cabi modtager 438.300 kr. til at give SMV'ere viden og konkrete værktøjer til at handle på den situation, de står i, under og efter coronapandemien.

v23.jpg

Cabi

Midtjylland

Vores arbejdsplads

2020

Projektet bygger videre på erfaringer fra projektet Tag hånd om trivslen, der er under gennemførelse af Cabi og støttet af Velliv Foreningen, og som forventes afsluttet i december 2021.

Råd til SMV'ere under Covid-19

I 2019 fik Cabi støtte af Velliv Foreningen til projektet Tag hånd om trivslen – vejledning til små og mellemstore virksomheder, der fortsat er i gang. Projektet havde til formål at give landets private små og mellemstore virksomheder den rette viden og de rigtige værktøjer til at sætte fokus på trivslen på arbejdspladserne og medarbejdernes mentale sundhed.

Meget er sket siden 2019, og med den nuværende coronapandemi er mange SMV'er ramt hårdt. Det går udover den psykiske trivsel og arbejdsmiljøet. Derfor vil Cabi lave en indsats, der bygger på erfaringerne fra det sideløbende projekt.

Det er projektets formål at give konsulentbistand til SMV'ere for at fremme den mentale sundhed på deres arbejdspladser. Helt konkret vil Cabi give virksomhederne viden og konkrete værktøjer, så de oplever sig i stand til at handle på den situation, de står i under og efter Coronapandemien.

Et godt psykisk arbejdsmiljø

I projektet vil Cabi gennemføre op til 75 virksomhedsbesøg for at nå ud til private SMV'er med støtte til at forbedre det psykiske arbejdsmiljø og medarbejdernes mentale sundhed i kølvandet på Coronakrisen.

Virksomhedsbesøget tager udgangspunkt i en individuel tilgang til virksomheden med afsæt i virksomhedens ressourcer og aktuelle situation - da metoden har vist sig succesfuld i projektet Tag hånd om trivslen. De vil få praksisnær viden om, hvad der fremmer et godt psykisk arbejdsliv og trivsel blandt medarbejderne. Derudover vil virksomhedsbesøgene tage afsæt i konsekvenserne og forandringer skabt af Coronasituationen.

Velliv Foreningen støtter indsatsen med 438.300 kr.