Videreførelse af naturlig selvhjælp

Selvhjælp Randers modtager en bevilling på 58.000 kr. fra Velliv Foreningen til at udvide og fortsætte deres initiativ med naturbaserede selvhjælpsgrupper til unge voksne.

Velliv_Lokal trivsel.png

Selvhjælp Randers

2024 - 2024

Midtjylland

En støtte til unge voksne

Selvhjælp Randers vil bruge bevillingen fra Velliv Foreningen til at udvide deres naturbaserede selvhjælpsforsøg.

Foreningens selvhjælpsgrupper inviterer deltagerne ud i naturen, hvor de kan nyde aktiviteter og samtaler under åben himmel - her vil nye frivillige også vil blive trænet i udendørsteknikker.

Hvert forløb strækker sig over otte møder, hvor 1-2 frivillige guider deltagerne gennem samtaler og aktiviteter i det fri. Den nye støtte skal bruges til at oprette fire nye grupper med otte deltagere på hvert hold.

Fællesskab i det grønne

Målgruppen for selvhjælpsgrupperne er primært borgere fra Randers, men alle er velkomne. Deltagerne kæmper med en række udfordringer, fra stress og angst til ensomhed og livskriser som skilsmisse eller arbejdsløshed.

Støtten fra Velliv Foreningen markerer et vigtigt skridt i Selvhjælp Randers' bestræbelser på at tilbyde unge et alternativt fællesskab og støtte til deres mentale velvære. Ved at trække dem ud i naturen håber de at skabe et rum, hvor de kan trække vejret dybt, finde ro i omgivelserne og genopbygge deres styrke og balance.

Udvidelsen af indsatsen vil give 32 personer en unik mulighed for forandring og vækst i via forløbet, der strækker sig fra januar til september 2024.