Vi møder mennesker der hvor de er

Velliv Foreningen støtter Selvhjælp Randers med 50.000 kr. i etableringen af en række aktivitetstilbud for voksne, der oplever udfordringer med ensomhed, angst eller stress.

nyyyy.jpg

Selvhjælp Randers

2019 - 2020

Midtjylland

2019

Indsatsen skal hjælpe 18-70-årige i Randers, som er ensomme, angste eller stressede.

Angst, ensomhed og stress

Flere og flere voksne oplever udfordringer med ensomhed, angst eller stress. Selvhjælp Randers vil derfor etablere en række aktivitetstilbud såsom kurser, netværksgrupper, gruppesamtaler, enesamtaler og fysiske aktiviteter, der alle vil være tilrettelagt den enkelte persons problemstillinger. Projektet er målrettet 18-70-årige i Randers, som er ensomme, oplever angst eller har symptomer på stress. Projektet vil komme omkring 300 borgere til gavn.

Aktivitetstilbud, der virker

Projektet bygger på udbredte aktiviteter og metoder i arbejdet med psykisk sårbare borgere, som førhen er blevet anvendt med gode resultater til følge. Gennem etablering af diverse aktivitetstilbud, vil Selvhjælp Randers hjælpe deltagerne et skridt i den rigtige retning. Selvhjælp Randers er kompetent til at gennemføre projektet, da det er en organisation med mange års erfaring med målgruppen. Det vil Velliv Foreningen gerne støtte.