Vend dine vaner - en indsats for kvinder i Ballerup

Beboerprojektet Hedegaven i Ballerup ønsker at starte et projekt, som skal støtte lokalområdets kvinder. Indsatsen skal forbedre kvindernes mentalitet og vaner i hverdagen.
Beboerprojektet Hedegaven modtager 50.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til projektet.

Velliv_Lokal trivsel.png

Beboerprojektet Hedegaven

2022 - 2022

Hovedstaden

Manglende viden om sundhed

Beboerprojektet Hedegaven oplever, i deres praksis, at målgruppen i lokalområdet mangler viden omkring generel sundhed, såsom sunde vaner, men også den mentale sundhed. Man kan i målgruppen bl.a. se mistrivsel i form af social isolation, manglende netværk og kulturelle barrierer. Derfor ønsker Beboerprojektet Hedegaven at skabe et projekt, som bidrager til, at bekæmpe disse faktorer.

Trivsel og sundhed i form af gruppeforløb

Projektet skal foregå som gruppeforløb, og skal strække sig over 10 lørdage. Hver gang tager tre timer, og indholdet af gruppeforløbene kommer til at bestå af motionsoplevelser (dans, afspænding, træning og bevægelse i naturen), personlige samtaler og dialogbaseret undervisning. Samtaleemnerne kommer til at omhandle personlig vækst, mental sundhed, søvn og kost, familielivet og relationer, motion og vaneændringer.