Vejen til trivsel går gennem samarbejde

Produktionsvirksomheden All Creative A/S modtager en bevilling på 186.480 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der skal styrke samarbejdet i virksomheden.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Allcreative

2023 - 2023

Syddanmark

Vores arbejdsplads

Et manglende fælles sprog for samarbejde

All Creative A/S har været gennem en periode med fusion, hvilket har påvirket trivslen på arbejdspladsen. Samarbejdet er påvirket og dette skaber stress, frustrationer og manglende arbejdsglæde.

Ansøger Mette Juhl Christensen, som er direktør i virksomheden, skriver: ”Vi udfordres på forskellige tilgange til, og forståelse for samarbejde. Vi har ikke et fælles sprog for samarbejde, ingen fælles værdier, værktøjer eller samarbejdsrammer. Vi arbejder på tre lokationer, og afstanden er med til at besværliggøre det daglige samarbejde, som primært foregår på mail/telefon.”.

Virksomheden modtager derfor nu en bevilling på 186.480 kr. fra Velliv Foreningen til at foretage en målrettet indsats, der skal styrke trivslen gennem samarbejde.

Styrket samarbejde

Hele arbejdspladsen er involveret i projektet og der kombineres flere forskellige typer af aktiviteter i indsatsen herunder workshops, personalemøder, samt planlagt kommunikation vedrørende projektet.

Projektet faciliteres i samarbejde med en ekstern konsulent, og helt konkret består projektet af følgende aktiviteter:

- Workshops om hvad samarbejde betyder i hverdagen og hvor/hvordan virksomheden kan styrke samarbejdet.

- Workshop om samarbejdsrammen.

- Workshop om lederne som facilitatorer for et godt samarbejde.

- Workshop om samarbejde i praksis – nye vaner og rutiner, samt udvikling af handleplan.

- Personalemøder med fokus på bæredygtige forandringer i hverdagen.

Indsatsen forløber over en periode på 10 måneder og forventes at komme 38 medarbejdere og seks ledere til gode.