Uddeling til KFUMs Sociale Arbejde

KFUMs Sociale Arbejde modtager 1.010.000 kr. fra Velliv Foreningen efter et større indtægtstab, som følge af nedlukninger under corona.

Akutpulje_web_uden_txt.png

KFUMs Sociale Arbejde

DKK 1.010.000

2021 - 2022

Syddanmark

Akutpulje

Genetablering af familieklubber

KFUMS sociale arbejdes finansiering kommer bl.a. fra organisationens cafésalg, men da caféerne har været lukket under coronanedlukningerne, så har der været et stort økonomisk tab.

Derfor modtager KFUMS sociale arbejde 1.010.000 kr. fra Velliv Foreningen, så organisationen kan skabe, udbygge og fastholde strukturer og indholdet i 25 familieklubber i omegnen af sociale caféer, en socialøkonomisk virksomhed og genbrugsbutikker.

Kernen i indsatsen er at etablere familiefællesskaber med udgangspunkt i familieklubber som en ramme, hvor familier kan mødes, etablere nye bekendtskaber, modtage støtte, blive bevidst om egne ressourcer og få hjælp til brobygning.