Uddeling til Blå Kors

Blå Kors modtager 800.000 kr. fra Velliv Foreningen efter at have lidt et økonomisk tab pga. nedlukninger og restriktioner som følge af coronakrisen.

Akutpulje_web_uden_txt.png

Blå Kors

2021 - 2022

Syddanmark

Akutpulje

En indsats for brugere af væresteder

Nedlukningen i 2021 har betydet et tab af økonomiske ressourcer for Blå Kors. Derfor modtager de 800.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats for brugerne af Blå Kors' væresteder.

Midlerne skal bruges på at opsøge de af brugerne, der på grund af corona-frygt har isoleret sig derhjemme og evt. har problemer med mistrivsel og misbrug.

Værestederne tilbyder forskellige aktiviteter, f.eks. muligheden for at brugerne kan indgå i fællesskab eller få hjælp til livets mange udfordringer, f.eks. kontakten til offentlige myndigheder. Herudover bliver brugerne mødt med nogen at tale med, muligheden for en kop kaffe og et måltid mad samt overnatningsfaciliteter.