Trivsel i travlhed og forandringer hos JobConnection

Vikar- og telemarketing bureauet JobConnection modtager 117.750 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til et kursusforløb for alle ansatte og ledere.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

2023 - 2023

Nordjylland

Afsluttet

Vores arbejdsplads

Høje tilpasningskrav

Vikar- og telemarketing branchen kan være en stressende branche at arbejde i, da efterspørgslen på ydelserne konstant stiger og falder. Dette stiller høje tilpasningskrav til både ledere og ansatte, hvilket kan føre til stress og mistrivsel, samt hyppig udskiftning i personale.

Ansøger og ejer af JobConnection, Anja Nørgaard, skriver: "Vi har behov for at få værktøjer til at håndtere trivslen blandt vores medarbejdere i den evige forandringsproces, herunder værktøjer til at håndtere spidsbelastningsperioder, forandringer, samt at klæde vores ledere på ift. at håndtere medarbejdernes mentale sundhed (større arbejdsglæde).".

Derfor modtager JobConnection nu en bevilling på 117.750 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, som skal forbedre arbejdsglæden hos organisationens ansatte.

Kursusforløb, DISC og ledertræningsforløb

Indsatsens indhold skal bl.a. faciliteres som et kursusforløb, for alle organisationens ledere og ansatte - i alt 58 medarbejdere. I samarbejde med en ekstern konsulent, skal der formuleres, gives og trænes nye værktøjer, som skal hjælpe de ansatte og lederne med at optimere arbejdsglæden, mindske stress og mistrivsel, samt fastholde ansatte.

Indsatsens aktiviteter skal helt konkret bestå af:

- Et ledertræningsforløb for ledelsen ift. at forstå egen rolle ift. trivsel på arbejdspladsen.
- Udformning af personprofiler DISC, samt personlig tilbagemelding.
- Et kursusforløb bestående af fire kursusdage med undervisning i trivsel, samarbejde og kommunikation, motivation og håndtering af forandringer.