Synlig Selvhjælp

Selvhjælp Sydvest modtager 50.000 kr. til en indsats, der skal styrke tilhørsforholdet til og fællesskabet i foreningen gennem fortællinger om frivillige i foreningen, blandt andet på de sociale medier.

Selvhjælp Sydvest modtager en bevilling fra Velliv Foreningen.jpg

Selvhjælp Sydvest

2021 - 2022

Syddanmark

Ny motivation ovenpå coronanedlukningerne

Ovenpå coronanedlukningerne er der behov for ny energi og motivation i Selvhjælp Sydvest, hvilket den frivillige forening vil imødekomme i dette projekt. De modtager derfor 50.000 kr. fra Velliv Foreningen til dette.

Projektet er målrettet frivillige og deltagere, der allerede er tilknyttet Selvhjælp Sydvest, samt kommende frivillige og deltagere, der forhåbentligt bliver inspireret af denne indsats til at tilslutte sig det frivillige fællesskab.

Målet med projektet er at udbrede kendskabet til det frivillige arbejde, og fastholde de eksisterende frivillige, samt tiltrække flere til enten at deltage i foreningens aktiviteter eller at arbejde som frivillig.

Storytelling om frivillighed

Foreningen får hjælp til projektet af en professionel ’Storyteller’ og en fotograf, der skal portrættere de frivillige og mangfoldigheden.

Portrætterne udarbejdes i sammenspil med interviews af de frivillige, og der er fokus på deltagernes unikke historier og tilknytning til Selvhjælp Sydvest.

Storytelleren hjælper med at skabe en fortælling om Selvhjælp Sydvest og de frivillige, og denne fortælling og portrætterne skal postes på sociale medier, laves til en bog, og udvalgte citater og billeder anvendes til t-shirts og kalender. I alt udarbejdes 12 portrætter.