Sociale og netværksskabende aktiviteter og oplevelsesture for voldsudsatte kvinder og børn

Støtteforeningen for Ringsted Krisecenter modtager 25.000 kr. til at lave aktiviteter og udflugter for voldsramte kvinder og børn.

Støtteforeningen for Ringsted Krisecenter modtager støtte fra Velliv Foreningen.jpg

Støtteforeningen for Ringsted Krisecenter

2020 - 2021

Sjælland

2020

Aktiviteterne skal afholdes for de kvinder og børn, der midlertidigt opholder sig på den selvejende institution Ringsted Krisecenter.

Fællesskab, glæde og styrkede relationer

Når mennesker opsøger et krisecenter, er det fordi, de har brug for hjælp og støtte i en hverdag, der kan være udfordret af f.eks. vold og trusler.

Støtteforeningen for Ringsted Krisecenter vil derfor give de midlertidigt bosatte kvinder og deres børn en glædelig oplevelse i deres pressede hverdag. Det skal ske gennem en række forskellige aktiviteter, der alle kan give kvinderne og deres børn et glædeligt afbræk fra deres udfordrende hverdag.

Med muligheden for at deltage i aktiviteter og udflugter, tilbydes de voldsudsatte kvinder og deres børn nærvær og støtte, der bygger en stærkere relation mellem mor og barn. Fællesskabet med de øvrige kvinder, som er i samme situation, styrker desuden de sociale relationer og skaber stærke sociale netværk. Det kan hjælpe til at skabe en ny tryg og god hverdag for både kvinder og børn.

Et led i kvindernes og deres børns ophold

Aktiviteterne består af forskellige oplevelsesture til bl.a. Zoologisk Have, Knuthenborg, Sommerland Sjælland, Cirkusland i Slagelse, Birkegårdens Haver samt wellness for kvinderne og et event med ballondame & ansigtsmaling for børnene.

Indsatsen er et led i kvindernes og deres børns ophold på krisecentret, som skal styrke deres, på nuværende tidspunkt, skrøbelige fundament, og hjælpe dem på vej til at klare tilværelsen efter krisecentret.

Fællesoplevelser giver et overskud, som kvinder og børn kan have glæde af længe efter, de er tilbage i dagligdagen på krisecentret. Derfor støtter Velliv Foreningen indsatsen med 25.000 kr.