Social Café

Foreningen Guldhøj modtager 50.000 kr. til at oprette en social café for personer, der oplever social isolation og ensomhed, og har brug for et sted, hvor de kan dyrke deres interesser med andre.

guldhøj1.jpg

Foreningen Guldhøj

Syddanmark

Et socialt samlingssted

Foreningen Guldhøj har set en tendens til, at foreningslivet i Faaborg-Midtfyn bærer præg af idrætsforeninger, der ikke nødvendigvis omfavner alle borgernes interesser.

Derfor modtager Foreningen Guldhøj en bevilling fra Velliv Foreningen til at styrke kommunens foreningsliv med en social café for borgere, der mangler et sted at dyrke deres interesser.

Særligt ser Foreningen Guldhøj, at mange unge og ældre oplever ensomhed og social isolation, da de ikke er del af arbejdsmarkedet eller går på en uddannelse, og derfor mangler et socialt samlingssted.

Brugernes behov i fokus

Den sociale café skal holde åbent to gange om ugen i tre timer, hvor ældre og unge såvel som andre personer, der oplever ikke at passe ind i en traditionel forening, kan komme og mødes med andre.

Caféen vil være designet til at bygge broer på tværs af alder, mentalitet og styrker/svagheder, og vil derfor tilpasses efter brugernes behov og ønsker.

Derudover vil der være hyggelige aktiviteter som forskellige brætspil, musik, sang, oplæg og ikke mindst byvandringer.