Sikre trivsel i marked i tilbagegang

WellMore A/S modtager 72.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til en arbejdspladsindsats, der skal forebygge stress og sikre medarbejdertrivsel.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

WellMore A/S

2023 - 2023

Syddanmark

Vores arbejdsplads

Høje elpriser

De stigende elpriser påvirker mange - også WellMore A/S, som er et wellnessfirma, der sælger diverse wellnessprodukter såsom spaer og swimmingpools.

Ansøger og ejer, Charlotte Pedersen, skriver: "Et marked i tilbagegang grundet høje elpriser, og som medfører næsten salgsstop, påvirker medarbejderne. Vi har unge ansatte, som ikke har erfaring med konjunkturens indflydelse på B2C (Business to Consumer) markedet. Det påvirker deres gå-på-mod og skaber bekymring for fremtiden. Ansatte, som i lang tid har haft meget travlt og samtidig følt en stor arbejdsmæssigt succes/selvtillid, oplever nu pludselig stagnation, frustration og følelsen af ikke at slå til.".

Derfor modtager WellMore A/S nu en bevilling på 72.000 kr. fra Velliv Foreningen til en trivselsindsats, som bl.a. skal modvirke stress, i en tid med modstand.

Kommunikation, samarbejde og kompetencer

Indsatsen skal bestå af følgende:

- Viden og værktøjer til at takle medgang og modgang i et konjunkturfølsomt marked.
- Kommunikation og samarbejde i en forandringstid.
- Stresspolitik – viden, ansvar, holdninger og forankring.
- Kompetenceudvikling, innovation og motivation.
- Effektiv kommunikation via nyt IT-system.

Charlotte Pedersen skriver: "Målet er at skabe psykologisk sikkerhed, overskud til udvikling af nye projekter, bibeholdelse af gå-på-mod og stabilitet i medarbejdergruppen, så kompetencerne fastholdes i virksomheden. Med nye arbejdsprocesser, vidensdeling og kompetenceudvikling, vil vi styrke det tværfaglige samarbejde, gennemsigtigheden og en effektiv kommunikation gennem hele ordresystemet via nyt It-system.".

Der skal samarbejdes med en HR-konsulent, som skal skabe rammerne får indsatsens indhold, og projektet forventes at gavne alle ni ansatte.