Sang for Sindet

Den Jyske Sangskole modtager 50.000 kr. til at oprette tre forløb med korsang for i alt 90 sindslidende borgere i kommunerne Ikast-Brande, Ringkøbing-Skjern og Holstebro.

Café Parasollen modtager støtte fra Velliv Foreningen.png

Den Jyske Sangskole

Midtjylland

Fællesskab og sang

Den Jyske Sangskoles tilbud er for dem, der har brug for et lyspunkt i hverdagen, hvor de kan mødes med ligesindede og få et frirum fra hverdagens udfordringer med psykisk sygdom tæt ind på livet.

Studier viser, at fællessang er med til at styrke koncentration, selvværd, sociale kompetencer, indre ro, og derfor har det en positiv effekt på menneskers psykiske og sociale velbefindende.

Sang for Sindet mødes om eftermiddagen én gang om ugen, hvor en fast korleder sørger for trygge rammer, god energi, og et tilpasset forløb alt efter gruppens behov.

Forebyggelse af psykisk sygdom

Den Jyske Sangskole tilbyder deres korsang-forløb til psykisk sårbare både før, under og efter diagnosticering og behandling i psykiatrien.

Målgruppen udtrykker stor efterspørgsel efter et supplement til den psykiatriske behandling, hvor tilbagefald og efterfølgende forværring netop kan undgås med forebyggende og opfølgende tilbud.

Forventningen til projektet er således, at de deltagende opnår øget livsglæde, fællesskabsfølelse og mentalt overskud via korsangen. Velliv Foreningen støtter projektet med 50.000 kr.