Sammen mod stress/Flex-Ren

Flex-Ren modtager 23.200 kr. af Velliv Foreningen til at tilbyde individuel stresscoaching og fællesarrangementer i naturen til nogle af firmaets tidligere ansatte.

lejrbål.jpg

Flex-Ren

Sjælland

Lokal trivsel

2020

Flex-Ren er et lille privat iværksætterfirma, der tidligere ansatte fleksjobbere, som udførte hjemmeservice i Frederikssund og Roskilde området.

Ramt hårdt af corona

Efter virksomheden ansøgte om en bevilling hos Velliv Foreningen, blev firmaet hårdt ramt af corona, og Flex-Ren har været nødt til at afskedige de fleste medarbejdere. Det skyldes, at både Flex-Rens direktør, flere medarbejdere og kunder tilhører en risikogruppe ift. corona. Velliv Foreningen har valgt fortsat at imødekomme Flex-Rens ansøgning, da firmaet ønsker at fortsætte projektet som et kortere og mere intensivt forløb med færre deltagere. Derfor er det reviderede projekt også billigere i forhold til den oprindelige bevilling.

Psykiske udfordringer

Mange af de tidligere medarbejdere er præget af psykiske udfordringer og har været igennem lange sygdomsforløb. Målet for virksomheden var at skabe arbejdspladser til mennesker i der har fået bevilget fleksjob. Nogle af medarbejderne har givet udtryk for, at de kæmper med stress, angst og nedsat selvtillid, og det vil firmaet gerne hjælpe dem med at håndtere, selvom de ikke længere er ansat i Flex-Ren.