Rådgivning og Motion

Velliv Foreningen støtter SIND Holbæk-Odsherred og Kalundborg med 37.400 kr. til at etablere et rådgivningstilbud for psykisk sårbare borgere.

19-0169 – Rådgivning og motion 2 KOPI.jpg

SIND Holbæk-Odsherred og Kalundborg

2019 - 2020

Sjælland

Lokal trivsel

Stigende psykiske lidelser

Antallet af mennesker med psykiske lidelser er stigende. SIND Holbæk-Odsherred og Kalundborg vil derfor etablere et rådgivningstilbud for lokale borgere, der har en psykisk lidelse eller er psykisk sårbare i Odsherred, Holbæk og Kalundborg. Sind er en kompetent organisation med relevante kompetencer, som arbejder med at støtte psykisk sårbare og syge borgere til hverdag.

Bedre mental sundhed

Rådgivningstilbuddet har til formål at give psykisk sårbare borgere støtte i hverdagen, så de bedre kan mestre deres livssituation. Rådgivningen vil både foregå over telefonen og fysisk i Holbæk. Der vil desuden blive etableret et tilbud om motion og socialt samvær - alt sammen med målet om, at borgerne skal åbne en bedre mental sundhed. Derfor støtter Velliv Foreningen indsatsen med 37.400 kr.