Opkvalificering af frivillige til inklusion og fastholdelse af psykisk sårbare unge i fællesskaber

Foreningen SIND UNGDOM modtager 49.000 kr. til afholdelse af en uddannelsesweekend for 60 frivillige i lokalforeningerne rundt om i Danmark.

Velliv_Lokal trivsel.png

SIND UNGDOM

2022 - 2023

Hovedstaden

Corona har svækket trivsel

SIND UNGDOM modtager en bevilling fra Velliv Foreningen til at styrke de frivilliges kompetencer, således at de bedre kan hjælpe de udsatte unge, samt har mere motivation til at forblive i det frivillige fællesskab.

Tiden med Corona har svækket de frivilliges trivsel, og det har været svært at fastholde dem.

Weekenden vil derfor både bestå af faglige og sociale indspark, som skal være med til at opkvalificere de unge frivillige i foreningen.

Afhængig af frivillige kræfter

SIND UNGDOM danner ramme om klubfællesskaber, der hver uge byder indenfor til fælles madlavning, middag og hygge for og med psykiske sårbare i alderen 16-35 år.

Foreningen er dog afhængige af frivillige for at gennemføre aktiviteter for de psykisk sårbare unge, hvorfor det også giver mening at investere i de frivilliges trivsel.

Man forventer at 60 frivillige i alderen 18-35 år vil få direkte gavn af uddannelsesweekenden, som skal hjælpe både udsatte unge og frivillige til at fastholde deres relation til fællesskabet.