Opkvalificering af frivillige supervisorer - gratis terapi til udsatte voksne i Aarhus

AarhusCare modtager 48.000 kr. til en indsats der har til formål at opkvalificere deres frivillige supervisorer.

AarhusCare2.jpeg

AarhusCare

2022 - 2023

Midtjylland

Lokal trivsel

Viden om rådgivning til udsatte

AarhusCare er et tilbud hvor 25 psykologistuderende med supervision af fire autoriserede psykologer giver gratis terapi til udsatte voksne, der ikke selv har råd til at betale for psykologhjælp, og ikke kan få hjælp i psykiatrien.

AarhusCare modtager en bevilling fra Velliv Foreningen, til en indsats der retter sig mod deres terapeuter og  supervisorer, som skal opkvalificeres til bedre at hjælpe deres klienter.

I AarhusCare savner man viden om, hvordan man rådgiver og superviserer i forhold til terapi til udsatte voksne, da de normalt kun møder borgere der har råd til egenbetaling hos en psykolog. Terapeuterne har også brug for at blive styrket i deres viden om diagnoserne de kan møde i terapilokalet, samt hvordan de skal håndtere dem.

Udsatte voksne i Aarhus

AarshusCares tilbud henvender sig til udsatte voksne i Aarhus, der har psykiske udfordringer og behov for terapi.

Formålet med indsatsen er klæde de psykologistuderende på til at give en bedre terapi til de udsatte i Aarhus.

Man forventer at 200 personer i alt vil få gavn af indsatsen, både i form af direkte støtte til supervisorerne og de psykologistuderende, og i form af en indirekte støtte de brugere, der ikke selv har råd til psykologhjælp.