Opkvalificering af frivillige rådgivere i den svære samtale

SR-Bistand modtager 49.600 kr. til en indsats der skal opkvalificere deres frivillige rådgivere og koordinatorer.

Velliv_Lokal trivsel.png

SR-Bistand

Hovedstaden

Et ønske om psykologisk rådgivning

SR-Bistand tilbyder økonomisk, social og juridisk rådgivning til alle der har brug for det. De oplever at mange af deres brugere står i svære livssituationer og derfor også har brug for psykologisk rådgivning.

Af den grund modtager SR-Bistand en bevilling fra Velliv Foreningen til at imødekomme deres brugeres behov ved at tilknytte psykologiske kompetencer til rådgivningen.

Dette skal gøres ved at opkvalificere de 60 frivillige rådgivere i foreningen såvel som de to koordinatorer i psykologiske samtalemodeller.

Opkvalificering som en støtte til brugerne og rådgiverne

SR-Bistand ønsker at tilknytte en frivillig psykolog og to til fire psykologistuderende til rådgivningen, som skal opkvalificere de 60 frivillige rådgivere og to koordinatorer.

De frivillige skal gennem opkvalificeringen bedre kunne håndtere de sårbare brugeres problematikker og derfor bedre kunne rådgive dem.

Dette skal sikre, at brugerne føler sig hørt og forstået i rådgivningen, såvel som at de frivillige rådgivere oplever mere mentalt overskud til at indgå i den svære samtale.