Netværket

Foreningen Dansk Folkehjælp modtager 48.500 kr. til en indsats, der skal skabe et netværk for enlige forsørgere på overførelsesindkomst.

Dansk Folkehjælp overrækkelse fra velliv foreningen.jpg (1)

Midtjylland

Netværk for enlige forsørgere

Foreningen Dansk Folkehjælp vil med dette projekt, skabe et netværk for familier af enlige forsørgere bosat i Aarhus kommune med børn i alderen 5-12 år, der er enten psykisk, socialt eller økonomisk udfordret.

Formålet med netværket er at give familierne adgang til oplevelser og fællesskaber, som de ellers ikke ville have, hverken socialt eller økonomisk overskud til.

Netværket kan afhjælpe ensomhed og styrke selvværdet hos de udsatte forældre. Samtidig kan netværket styrke sammenhængskraften for familien, ved at skabe relationer til andre familier i lignende situationer.

Sociale oplevelser for familien

Foreningen Dansk Folkehjælp vil gennem netværket arrangere sociale arrangementer i nærområderne for familierne. Det vil bl.a. være boldspil, spilledage eller ture til museum eller tivoli. Fælles for aktiviteterne er at de skaber gode oplevelser som børnene kan dele med deres venner.

Der vil yderligere være aktiviteter med fokus på at lære de andre familier at kende for at skabe et stærkt netværk og fællesskab der varer ved.

Velliv Foreningen støtter projektet med 48.500 kr.