Mindske ensomhed for voksne

Sunday Aarhus modtager 49.500 kr. til et projekt, der har til formål at mindske ensomhed blandt voksne i Aarhus ved at invitere til søndagsmiddage og tilbyde frivilligt arbejde i deres forening.

Velliv_Lokal trivsel.png

Sunday Aarhus

Midtjylland

Frivilligt fællesskab skal modvirke ensomhed

Sunday Aarhus har mærket udfordringer som følge af Covid-19, der særligt har påvirket rekrutteringen af nye frivillige til deres forening.

Derfor modtager Sunday Aarhus en bevilling fra Velliv Foreningen, til forsat at inspirere ensomme voksne i Aarhus og omegn til at deltage i sociale aktiviteter og på sigt blive en del af deres frivillige fællesskab.

På den måde skal projektet mindske ensomhed blandt voksne i Aarhus og omegn, idet flere kan indgå i sociale relationer med ligesindede mennesker.

Søndagsmiddage giver sociale kompetencer

Projektet har flere sociale aktiviteter, men har særligt fokus på opsætning af søndagsmiddage, der afholdes hver søndag.

Søndagsmiddagene indebærer ikke kun at spise sammen, men også at arbejde sammen om at opsætte middagene.

På den måde bliver formålet at skabe en fællesskabsfølelse blandt deltagerne og styrke den enkeltes sociale kompetencer, som kan bruges i fremtidige sociale sammenhænge.