Mindfulnesskursus for pårørende til psykisk syge

Bedre Psykiatri Amager modtager 25.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til at afvikle et mindfulnesskursus for pårørende til psykisk syge.

Velliv_Lokal trivsel.png

Bedre Psykiatri Amager

2022 - 2023

Hovedstaden

Mental udbrændthed

At være pårørende til én med en psykisk sygdom kan være mentalt udmattende. Man kan have svært ved at finde ro i hverdagen, og man er derfor i risiko for, at udvikle stress og mental udbrændthed.

I foråret 2022 arrangerede og gennemførte Bedre Psykiatri Amager mindfulnesskurser, faciliterede af en godkendt mindfulnessterapeut, for netop at komme denne tendens til livs. Nu modtager Bedre Psykiatri Amager en bevilling på 25.000 kr. fra Velliv Foreningen til at genoptage successen, og derved afhjælpe endnu flere pårørende.

Mindfulness bevarer ro i hverdagen

Ansøger og kasserer hos Bedre Psykiatri Amager, Rosa Cedermark, skriver: "Der har de senere år været megen fokus på at mindfulness kan hjælpe til at bevare ens ro i en stresset hverdag. Og som pårørende har man en stresset hverdag. Vi tror på, at mindfulnesskurser sammen med vores samtale grupper kan være med til at hjælpe pårørende.".

Mindfulnesskurserne finder sted på Daghøjskolen, og der er sessioner ca. hver anden uge. Hver session tager to timer, hvor alle kan deltage gratis.