Livsvilje

Foreningen Et Rart Sted at Være modtager 50.000 kr. til at lave forskellige netværksskabende tiltag og aktiviteter for socialt udsatte og ensomme i Haderslev Kommune.

Et rart sted at være modtager penge fra Velliv Foreningen.jpg

Et Rart Sted at Være

2020 - 2021

Syddanmark

2020

Aktiviteterne i deres tiltag vil består af flere forskellige tiltag - eksempelvis fællesspisninger, en strikkeklub, en spilleklub, udflugter samt foredrag om forskellige relevante emner. Det er forhåbningen, at deltagerne vil bryde med ensomheden og genvinde noget livsvilje.

Et sted for mennesker med forskellige udfordringer

Et Rart Sted at Være er en forening i Haderslev Kommune, der arbejder med psykisk sårbare og udsatte mennesker. I huset kommer unge som gamle, hvor mulighederne er mange for møder og samvær på tværs.

Derfor kommer der bl.a. socialt udsatte, psykisk syge, udviklingshæmmede, mennesker med cerebral parese, sklerose, gigt, parkinson og demens - mennesker, der har det til fælles, at de har særlige behov.

Foreningen modtager støtte fra Velliv Foreningen til at igangsætte en række forskellige aktiviter, som skal styrke fællesskabet og mindske ensomheden blandt husets brugere.

Netværk, socialt samvær og fællesskab

Aktiviteterne har til formål at danne netværk og socialt samvær på tværs af husets brugere. Derudover er tiltagene et måde, hvorpå målgruppen får mulighed for at mødes med ligesindede og være en del af et fællesskab.

Indsatsen har derfor potentiale til at komme mange ensomme borgere til gode. Udover at tilbyde samvær og aktiviteter, er formålet også at hjælpe brugerne tilbage på arbejdsmarkedet.

Velliv Foreningen støtter derfor indsatsen med 50.000 kr.