Lifeguard

BHS Logistic A/S vil anvende et IT-produkt for at sætte fokus på medarbejdersundhed- og trivsel. Velliv Foreningen støtter indsatsen med 104.325 kr.

19-0465-Lifeguard (BHS-Logistics).jpg

BHS Logistics A/S

2019 - 2020

Hovedstaden

Afsluttet

Vores arbejdsplads

2019

Medarbejdersundhed og trivsel skal i fokus hos BHS Logistic. Det skal foregå ved hjælp af et køb af et 1-årigt IT-produkt af en ekstern leverandør, der kan forbedre medarbejdernes vaner og bryde de daglige mønstre i hverdagen. Det forventes desuden, at andre små- og mellemstore virksomheder vil kunne blive inspireret af indsatsen.

Måling og optimering af medarbejdernes sundhedstilstand

Dette projekt er målrettet medarbejdere i virksomheden BHS Logistics, der består af kontorfolk og lastbilchauffører. Mennesker i denne branche er ofte både fysisk og mental udfordrede på deres sundhed, da arbejdet oftest er stillesiddende og travlt.

BHS Logistics vil derfor købe og anvende et allerede udviklet databaseret koncept, Lifeguard Health, der er en form for barometer/spørgeskema. Konceptet kan måle medarbejdernes sundhedstilstand indenfor madvaner, fysisk sundhed og mental sundhed.

På baggrund af værktøjets data, skal dette motivere medarbejderne til at ændre sundhedsvaner. Virksomheden har allerede afprøvet Lifeguard Health i et pilotstudie med gode resultater til følge.

Fysisk og psykisk trivsel

Indsatsen bygger på et elektronisk spørgeskema, der understøttes af en række individuelle tiltag såsom kostplan, coaching og skridttæller. På baggrund af en lang række spørgsmål, som den enkelte besvarer, får medarbejderen en score på henholdsvis den mentale og fysiske sundhed samt deres måltidsvaner.

Det forventes, at denne implementering kan forbedre medarbejdernes faste vaner og bryde dårlige mønstre i hverdagen.

Formålet er, at medarbejderne vil opnå forbedringer på både det mentale og fysiske plan. Velliv Foreningen støtter indsatsen med 104.325 kr.

Projektets resultat

Projektet, hvor Lifeguards medarbejdere blev tilbudt sundhedstjek og coaching, er nu afsluttet. Virksomheden har besluttet at fortsætte tilbuddet i en længere periode.