Kvinder Danner Netværk - Studietur

Kvinder Danner Netværk modtager 33.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til et projekt, som skal hjælpe med at genstarte foreningslivet for potentielle medlemmer.

Velliv_Lokal trivsel.png

Kvinder Danner Netværk

2022 - 2023

Midtjylland

Coronakonsekvenser

Foreningen Kvinder Danner Netværk er en forening for kvinder i alle aldre, fra forskellige lande og religioner, samt kvinder som er fysiske- eller psykiske sårbare.

Efter to år med Corona, og alt det har medført, har foreningen oplevet, at deres medlemmer har haft trukket sig. Kvinderne har været isolerede og ensomme, bl.a. fordi de ikke har haft overskud til, at genoptage foreningens fællesskabsaktiviteter. Derfor vil Kvinder Danner Netværk nu kickstarte fællesskabet igen, med en indsats i form af en studietur.

Studietur

Ansøger og bestyrelsesmedlem hos Kvinder Danner Netværk, Kobra Shafei Tari, skriver: "Vi ønsker at "kickstarte" fællesskabet med en studietur til København. Kvinderne havde tilbage i 2019 muligheden for at arrangere en sådan tur og det er noget de medlemmer der er vendt tilbage til foreningen taler meget om og drømmer om at kunne gøre igen.".

Studieturen skal indeholde:

- Et møde med Diversity Works.

- En guidet tur i København med ”Gadens Stemmer”.

- Et besøg i Dronningens Gobeliner.

Desuden bliver der arrangeret to foredrag: et foredrag med Souad Taha, og et med Politidirektøren og lederen af Krisecenter Holstebro.

Det forventes at minimum 100 kvinder vil få gavn af indsatsen.